Storna internetowa może być kluczem do sukcesu firmy i jest ważnym elementem budowania wizerunku każdej organizacji. Jak zaprojektować stronę www, która będzie wspierać rozwój firmy i budować jej pozytywny wizerunek w sieci?
Dla firmy czy organizacji pierwszym krokiem do zaistnienia w Internecie jest stworzenie strony internetowej. Strona www może być dobrą wizytówką firmy w Internecie, na której można w przyjazny dla klienta sposób zaprezentować informacje o prowadzonej działalności, usługach itd.
Pierwsze wrażenie jest kluczowe
Bardzo ważne jest wrażenie jakie wywołuje strona, gdy wchodzimy na nią po raz pierwszy. Przeciętny klient, wchodząc na stronę www danego przedsiębiorstwa wyciąga wnioski o firmie w ciągu kilkunastu sekund. Jeżeli nasza witryna będzie przygotowana w sposób niechlujny i nieprofesjonalny, klient szybko przeniesie takie wrażenie na rzeczywistość i w takim kontekście oceni całą firmę.
Z tego względu profesjonalne wykonanie, estetyczny wygląd, czytelne rozmieszczenie treści na stronie mogą wpłynąć na pozytywne postrzeganie firmy czy organizacji. Kluczowa w tym aspekcie jest łatwa nawigacja i szybki dostęp do szukanych treści. Ponadto badania pokazały, że istotny wpływ na wizerunek firmy mają cechy strony tj.: opis misji, intuicyjny adres URL, dane kontaktowe i dostęp dla osób niepełnosprawnych [1].
Warto pamiętać przy tym, aby nasze logo, kolorystyka, rodzaj i wielkość czcionek stanowiły spójną całość, bez względu na to czy klient obejrzy ulotkę, czy wejdzie na stronę www, powinien skojarzyć ich wygląd z naszą firmą.
Dbanie o wypracowany wizerunek marki
Dobrze wykonana strona internetowa danego przedsiębiorstwa sprawia, że firma w oczach klienta jest postrzegana jako atrakcyjna i ciekawa. Klient zwróci uwagę na interesującego, eleganckiego partnera i jego ofertę. Ponadto dobrze wykonana strona, to taka która ma prosty i zwięzły przekaz. Dzięki temu klient zyskuje cenne informacje w krótkim czasie. Z tych względów koncepcja strony powinna być dogłębnie przemyślana, zaś sama strona intuicyjna, mobilna, estetyczna i zawierać takie treści, które są dla odbiorcy niezbędne.
Każda marka, która wypracuje sobie świetny wizerunek w Internecie musi pamiętać, aby stale nad nim pracować. Trzeba zdawać sobie sprawę, że pozytywne wrażenie o firmie można w łatwy sposób zepsuć, a zła recenzja potrafi roznosić się z zadziwiającą szybkością.
[1] Kuzic, Joze, George Giannatos, and Tanja Vignjevic. "Web design and company image." Issues in Informing Science and Information Technology 7 (2010): 99-108.