Umieszczenie odpowiednich treści na stronie jest kluczowe dla zwiększenia sprzedaży każdej firmy. Ponieważ pozwala nie tylko zbudować wiarygodność firmy, ale także przekonać klientów, że dana firma jest lepsza od konkurencji. Jak dobrze zaprojektować treści na stronie, aby poprawić wyniki sprzedaży?
Sukces strony zależy od kilku komponentów: designu, komponentów SEO, które optymalizują stronę dla wyszukiwarek i dobrze napisanych treści. W tym artykule skupimy się wyłącznie na treściach, ponieważ to one są kluczem, który otwiera drogę do umysłu i serc klientów.
Czym jest copy?
staną się magnesem na klientów, warto rozróżnić dwa pojęcia związane z tworzeniem treści na stronie. Pierwsze z nich to kontent (ang. content), którym nazywamy całą treść jaka znajduje się na stronie – a zatem wszystkie teksty i zdjęcia, które znajdują się na witrynie. Drugie to anglojęzyczne pojęcie copy (z ang.) oznaczające pewien rodzaj treści, które mają charakter promocyjny i mają na celu sprawić, że klient podejmie określoną akcję.
Jako przykład copy możemy podać: banery, ulotki, treści promocyjne na stronie, reklamy albo opisy produktów. Nie są to jednak zwykłe teksty informacyjne, ale specjalne treści tworzone przez copywriterów, których głównym zadaniem jest wspierać sprzedaż (konwersje) na stronie.
Jak tworzyć dobre „copy”?
Istota copy to motywowanie klienta do działania. W odróżnieniu od zwykłych treści, copy nie skupia się wyłącznie na przekazywaniu informacji, ale wykorzystuje techniki perswazyjne i sprzedażowe do przekonania klientów, aby wykonali zaplanowaną przez nas akcję (np. zakup albo zostawienie swojego adresu email). Aby osiągnąć jak największą skuteczność copy, należy je pisać w odpowiedni sposób:
Po pierwsze: używamy w copy jasnego i prostego języka, który pasuje do typowego odbiorcy naszego produktu albo usługi.
Po drugie: nawiązujemy do problemów odbiorców, aby dotrzeć do nich i zyskać ich zaufanie.
Po trzecie: przedstawiamy naszą firmę jako idealne rozwiązanie ich problemów.
Po czwarte: umieszczamy (przeważnie na końcu) odpowiednie wezwania do działania (ang: call to action), które za pomocą np. buttona „KUP TERAZ”, „ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA” prowadzą klienta do wykonania określonej akcji na stronie.
Dlaczego dobre copy jest gwarantem sukcesu?
Na stronę zawsze będą trafiać klienci z różnymi intencjami. Kiedy coś przykuje ich uwagę, kiedy znajdą rozwiązanie jakiegoś swojego problemu, wtedy zaczynają czytać copy. Jeśli jest w stanie dać im odpowiedzi na nurtujące ich pytania, jeśli da im wartość, jakiej szukają, wówczas zostaną dłużej na stronie i prawdopodobnie będą częściej odwiedzać ją w przyszłości.
Dzięki tym częstszym odwiedzinom wzrośnie ruch na Twojej stronie, a to zwiększy możliwość zaoferowania większej grupie osób Twoich produktów, zwiększając sprzedaż. Zaletą dobrego copy na stronie jest też to, że działa przez długi, długi czas. Nie tylko w okresie emisji płatnej kapami reklamowej.
Jak ważne jest dobre copy możemy przekonać się każdego dnia, kiedy trafiamy na kiepską stronę. Która jest niejasna, przeładowana treścią albo kompletnie nieczytelna. Dlatego przeszukiwanie treści staje się ciężką pracą. W odróżnieniu od prostych, zniewalających tekstów, które dają nam na tacy wszystko czego potrzebujemy.
Pamiętajmy, design jest ważny, ale bez dobrego copy, nie będzie w stanie zwiększyć sprzedaży, zbudować wiarygodność marki i przyczynić się do wzrostu naszego biznesu. To dlatego, że potrzebujesz efektywnego, profesjonalnego copy, aby dotrzeć do klientów, a sukces strony zawsze jest połączeniem dobrego designu i dobrego copy.